Doelgroepen

Actueel

Hoe dien je een klacht in?

Hoe gaat het als er een probleem is? Als je niet tevreden bent over de dienstverlening van Pluryn, dan willen we dat graag weten. Met je klacht kan Pluryn zijn diensten verbeteren. Die klacht kan over van alles gaan: over slecht eten, een oud gebouw, maar ook over je begeleider. Het beste is om dan eerst over jouw klacht te praten met de betrokken personen. Er zijn vertrouwenspersonen die je bij dit gesprek kunnen ondersteunen. Wil of durf je dat niet? Zo’n gesprek is niet verplicht. Je kunt ook direct een klacht indienen.

Pluryn heeft twee soorten klachtenregelingen:
1. een regeling voor jongeren die vallen onder de Jeugdwet;
2. een regeling voor de overige jongeren en volwassenen bij Pluryn.
Klik op de linken voor meer informatie en de klachtenformulieren.

De meeste jongeren vallen onder de klachtenregeling Jeugd. Onder de klachtenregeling Overig vallen mensen die diensten afnemen bij Pluryn, maar niet onder de Jeugdwet vallen.

Klachtenformulieren voor jongeren kun je hier downloaden:

Wetten over klachten
Voor Pluryn gelden verschillende wetten over klachten:
1) Wet Bijzondere Opneming in Psychiatrische Ziekenhuizen (WBOPZ);
2) Jeugdwet;
3) Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ).

In die wetten staat hoe Pluryn klachten moet behandelen.

Het klantenbureau helpt je graag

bij het aanvragen van ondersteuning en zorg

Telefoon

Mail

Chat

Whatsapp

Zorg aanvragen