Participatiecoach-DEF--01-03-2026

Meepraten bij Pluryn

Krijg je zorg van Pluryn? Dan kun je jouw mening geven over die zorg. Je kunt ook meepraten over besluiten. We noemen dat mede-zeggenschap. Dat is je recht. Jongeren en cliënten praten mee in de centrale cliëntenraad en lokale raden. Er is nu een nieuwe wet: Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen. Afgekort als WMCZ. Cliënten hebben nu ook instemmingsrecht en recht op inspraak over dagelijkse zaken. Dat is nieuw in deze wet.

Hieronder lees je meer over de WMCZ en de centrale en lokale raden.

Heb je vragen? Mail Medezeggenschap Pluryn

Download folder Heb ik inspraak bij Pluryn?

MR-WMCZ

Wet WMCZ

Wat is nieuw in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen?

MR-tafel02

Centrale Cliëntenraad

Hoe werkt de Centrale Cliënten Raad van Pluryn?

Clientenraden-structuur-600-377

Lokale raden

Wat zijn lokale raden en waarover praten zij?

Makkelijker mening geven met Feedbackspel

Met het Feedbackspel kun je elkaar feedback geven. Bijvoorbeeld over iemands gedrag. Je leert dan hoe gedrag of houding overkomt. En wat dat met de ander doet. Het Feedbackspel maakt het geven van je mening soms net wat makkelijker.  Je kunt het spel spelen met cliënten, je team of verwanten.

Meer weten?
Heb je vragen over het spelen van het Feedbackspel. Mail of bel: medezeggenschapclienten@pluryn.nl of 088 - 779 20 70.

Het klantenbureau helpt je graag

bij het aanvragen van ondersteuning en zorg

Telefoon

Mail

Whatsapp

Zorg aanvragen