Lunchen doet hij in de kantine, waar cliënten het eten verzorgen. Daarna bezoekt hij de groepen. “Ik drink een kop koffie met de collega’s daar, hoor of de cliënten op hun juiste plaats werken en loop vaak ook langs de business controller. Met diegene bespreek ik de financiën.”
“Ik vind deze doelgroep zo ontzettend leuk. We kijken niet naar wat cliënten niet kunnen, maar juist naar alle mogelijkheden en kansen die er voor hen liggen. Daar halen we allemaal voldoening uit.” - Richard Groot Koerkamp, manager bij Pluryn
Voor de cliënten is de dagbesteding maatwerk. Er zijn binnen Pluryn vier verschillende leerlijnen met daarbinnen 21 werkplekken. “Voor iedere cliënten bekijken we waar diegene het meest op zijn plaats zit.” Voor Richard betekent dat maatwerk snel schakelen. “Er is namelijk best veel verloop op de groepen. Mensen komen en mensen gaan. En voor iedereen wordt weer een nieuwe maatwerk dagbesteding bedacht.” Ook is Richard verantwoordelijk voor de invulling van de vrije tijd van de cliënten. “Denk bijvoorbeeld aan activiteiten met een sportmedewerker, spelletjes spelen of een rondje rijden op een duo-fiets. De uitjes kunnen ook groter, zoals een uitstapje naar een dierentuin.”
Aan het einde van de werkdag praat Richard bij met zijn collega-teammanager. “Daarna zit mijn werkdag erop. Ik stap tevreden in de auto wanneer ik alle taken afvinkte die ik voor ogen had. En wanneer ik een lach op de gezichten van de cliënten en medewerkers zag.” Help cliënten en collega’s verder. WORD MANAGER BIJ PLURYN