Pluryn Jaarverslag Medezeggenschap Cliënten 2022 is klaar

Jubileum-Renata-E-nieuws-1-2

28 jun 2023

Pluryn heeft de medezeggenschap van cliënten goed geregeld. Er zijn 18 lokale raden en een Centrale Cliëntenraad voor heel Pluryn: de CCR. Het jaar 2022 was een bijzonder jaar: Medezeggenschap bij Pluryn vierde zijn 25-jarig jubileum. Dat was een groot feest. De CCR en lokale raden dachten in 2022 mee over het strategisch beleidsplan van Pluryn.  Ook vroegen ze aandacht voor de gevolgen van verkoop van vastgoed. En ze richtten ouderpanels op om ouders meer te betrekken. Dit en nog meer acties kun je lezen in het Jaarverslag Medezeggenschap 2022 op deze website.

Wat gebeurde er nog meer in 2022?

Waskosten omhoog

Alles wordt duurder. Ook voor Pluryn. De Raad van Bestuur wilde daarom de prijzen voor kleding wassen aanpassen. Jongeren en volwassen cliënten moesten dus meer betalen. De CCR vond dit eerst niet goed. Maar na wat aanpassingen ging de raad in 2022 toch akkoord. Wil je hierover meer lezen? Download dan het Jaarverslag 2022.

Ridder

Renata Dijkstra is coördinator Medezeggenschap. Zij werkt al 40 jaar voor Pluryn. Haar team vroeg een hoge onderscheiding aan. Burgemeester Bruls van Nijmegen deelde de onderscheiding uit. Renata werd Ridder in de orde van Oranje-Nassau. In het Jaarverslag Medezeggenschap 2022 staan prachtige foto’s van deze gebeurtenis. Er is ook een filmpje.

Nieuwe voorzitter

Rob Louwinger nam afscheid als voorzitter van de CCR. Rob was 20 jaar actief in de medezeggenschap bij Pluryn. Hij maakte indruk door zijn fenomenale geheugen, humor en spreekvaardigheid. Frans van Driel volgde Rob op als voorzitter van de CCR.  Met Frans als nieuwe voorzitter sloot de CCR een druk jaar af.

Informatie en advies

Meer weten over medezeggenschap bij Pluryn?
Telefoon: 088 - 779 20 70
Mail: medezeggenschapclienten@pluryn.nl

DOWNLOAD HET JAARVERSLAG MEDEZEGGENSCHAP 2022

Het klantenbureau helpt je graag